Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /var/www/margin.dk/public_html/t3lib/class.t3lib_div.php on line 4109

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /var/www/margin.dk/public_html/t3lib/class.t3lib_div.php on line 4109

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /var/www/margin.dk/public_html/t3lib/class.t3lib_div.php on line 4109

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /var/www/margin.dk/public_html/t3lib/class.t3lib_div.php on line 4109

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /var/www/margin.dk/public_html/t3lib/class.t3lib_div.php on line 4109

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /var/www/margin.dk/public_html/t3lib/class.t3lib_div.php on line 4109

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /var/www/margin.dk/public_html/t3lib/class.t3lib_div.php on line 4109

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /var/www/margin.dk/public_html/t3lib/class.t3lib_div.php on line 4109

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /var/www/margin.dk/public_html/t3lib/class.t3lib_div.php on line 4109

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /var/www/margin.dk/public_html/t3lib/class.t3lib_div.php on line 4109

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /var/www/margin.dk/public_html/t3lib/class.t3lib_div.php on line 4109
margin aps: Artikler

Kontakt margin

DK-2100 KØBENHAVN Ø

TEL +45 3111 0106
INFO(AT)MARGIN.DK

Artikler

Du er velkommen til at kopiere og bruge af disse artikler, som har været bragt i Berlingske, Børsen m.fl. - blot du husker kildeangivelse. Klik på billedet af artiklen, så får du pdf i nyt vindue.

Sig nej til møder - og få en masse tid forærende

Ingen går på arbejde for at spilde tiden. Alligevel sidder mange ved mødeborde og ærgrer sig over spildtid.
Sig dog nej til de møder! Og lad være med at indkalde deltagere, der alligevel ikke bidrager! > Læs artikel

Visionsledelse

Mange går på arbejde fordi de ønsker at være med til at skabe noget som er større end den enkelte selv kan. Være en del af en drøm, en vision. Her kommer lederen ind i billedet.
Første skridt er en leder, der tør drømme... Med stram lovgivning og masser af skarpe konkurrenter, kan man godt føle sig låst, men visionen hjælper til at samle organisationen om en fælles retning.
Derfor bliver næste skridt at drive en proces, som kan hjælpe til fælles forståelse og indlevelse i visionen. > Læs artikel

ISO 9000 contra resultater på bundlinjen?

Ved du, hvad din organisations vigtigste mål er i år? I denne måned? I dit eget team?
Er det budget, kvalitet, kundetilfredshed eller hvad? Hvad betyder det, om du kender målet eller ej? Artiklen argumenterer for, at systemer i bund og grund kun er interessante, hvis man har tænkt sig at handle.

Artiklen er nogle år gammel (og gælder stadig). Nyt er, at jeg nu anbefaler, at investere mere tid og energi og penge i de mennesker, der skal arbejde med systemet - end i selve systemet. Problemer opstår sjældent i systemet selv, men i mangelfuld opbakning og implementering. Ledelse! > Læs artikel

 

Ledelse af bundlinje OG mennesker...
Paper præsenteret dec. 2012 på Det Danske Ledelses Akademi

Forskere fra CBS, SDU, AAU m.fl møder praktikere over et par dage og drøfter udvikling i ledelse. Herfra stammer dette korte paper om krav til fleksibel ledelse.

Grundtanken er, at ledere generelt er optaget af relationer til mennesker. Det gælder både op/ned og på tværs i og uden for organisationen. Disse relationer indgår imidlertid ikke i meget anvendte ledelses modeller som (c)EFQM, Den danske kvalitets Model m.fl. Følgelig må ledere og medarbejdere selv opsøge viden på feltet. > Læs paper

 

Ledelse af "ikke-talenter"

Der er mode i Talent Management og de fleste større virksomheder har et program, som skal udvikle talenterne.

Ledelsesopgaven er dog bredere, idet kvalitet, bundlinje og service kun kan leveres, når hele organisationen er på linje og arbejder i samme retning. Det giver særlige udfordringer for lederen, der også vil lede sine "ikke-talenter".

> Læs artiklen fra Lederweb